Artykuł opublikowany w raporcie 2023 https://interaktywnie.com/
Przede wszystkim musimy zrozumieć wagę odpowiedniego tworzenia testów, generowania danych, materiałów reklamowych oraz na bazie ich możliwości tworzenia strategii reklamowej/sprzedażowej. To one są kluczem do skutecznego prowadzenia sprzedaży. Machine learning oraz tzw. AI będą najważniejszymi technologiami jakie będziemy wykorzystywać na przestrzeni następnych kilku lat.
W pierwszej kolejności musimy opracować skuteczne zautomatyzowane testy naszych reklam, które będą brały nie tylko pod uwagę samą kreację czy produkt, ale również nasze stany magazynowe, czy tendencję rynku. Kluczowe jest tutaj minimalizowanie udziału pracy własnej, a przerzucenie wszystkiego na systemy komputerowe. Głównie ze względu na ilość testów jaką musimy wygenerować.
Kolejny etap jest niejako wymuszony przez ostatni. Żeby mieć możliwość tworzenia skuteczny kreacji reklamowych oraz propagowania go na wiele formatów, potrzebujemy odpowiedniej ilości i jakości materiału reklamowego.
Dynamiczne tworzenie materiału reklamowego, który wykorzystamy w testach, a następnie w docelowych kampaniach. Mamy tu na myśli wyjście poza to co znamy dotychczas i postawienie mocno na dynamikę. Np. kreacje pod kampanie produktowe to już nie muszą być szablonowe zdjęcia na białym tle, a kreacje zawierające dodatkowe elementy, które dotrą swoim przekazem do danej grupy odbiorców.
Wizualizując to możemy podać najprostszy do zobrazowania przykład, gdzie kreacje dostosowują swoją kolorystykę w zależności od tego czy są kierowane na mężczyzn, czy na kobiety, na biegaczy, czy na osoby uprawiające trening siłowy. Pojawienie się dodatkowych elementów np. przy butach trailowych, które użytkownikowi uzmysłowią że dany produkt jest do niego skierowany mogą w diametralny sposób podnieść skuteczność kampanii. Wszystko tworzone za sprawą sztucznej inteligencji. To samo w przypadku odzieży dla osób uprawiający sporty siłowe, pojawienie się ich chociażby na tle siłowni już powinno dać pozytywny odzew w postaci CTR.
Produktówka to jedynie przykład, bo typów kampanii reklamowych mamy bardzo wiele i w każdej z nich musimy odnaleźć elementy, które realnie warto dostosowywać i zmiany te mają potwierdzenie w danych.
Dlaczego automatyczne tworzenie grafik?
Głównie za sprawą konieczności tworzenia dużej ilości materiałów w oparciu o dane które dostajemy w testach oraz ciągła ich optymalizacja. Obecnie czasem nawet ciężko jest uzyskać 5 różnych wersji grafik reklamowych w podstawowych rozmiarach, a jeśli to jeszcze przemnożymy przez ilość produktów to dochodzimy do granicy możliwości naszych grafików.
Tutaj pojawia się kolejna kwestia, która poruszałem już podczas pisania artykułu o tworzeniu kalendarza reklamowego czyli optymalizacja powierzchni reklamowych tylko pod realnie konieczną wymaganą ilość rozmiarów.
Czy np. konieczne jest rozbicie rozmiarów na 300×200, 300×250, 300×270 itp.. Tutaj pytanie skierowane do wydawców.
Co to za sobą niesie?
Przede wszystkim generowanie ogromnej ilości grafik, w wyniku czego będziemy musieli optymalizować powierzchnie i generować tylko takie rozmiary, które są konieczne, a nie takie które akurat się zmieszczą na danym portalu. 5 podstawowych rozmiarów zamiast 150? To jest realnie do zrobienia.
Ostatni etap to umiejętne wykorzystanie stworzonego materiału. Czyli tworzenie kreacji reklamowych mających na uwadze to co chcemy danemu użytkownikowi pokazać. Czy np. jest to premiera jakiegoś nowego modelu buta, w której chcemy pokazać jego walory i nie nastawiając się na dopasowanie najtańszego produktu, czy może wręcz przeciwnie. Mamy stany magazynowe, które musimy się pozbyć i należy stworzyć kreację pokazującą mnogość produktów w najlepszej cenie.
Dodaj komentarz